Позакласна робота

субота, 6 лютого 2016 р.

"Мовознайко" (гра для учнів 5-8 класів)



Конкурс "Розминка"
1.     Який документ стверджує, що українська мова – державна мова України?  (Конституція України)

2.     Скільки букв в українському алфавіті?  (33 букви)

3.     Кого називають основоположником української літературної мови?   (Т. Шевченко)

4.     Як називають людей, які професійно вивчають мову? (мовознавці, філологи)

5.     Основна лексична одиниця. (Слово)

6.     Частина слова, що стоїть перед коренем. (Префікс)

7.     Наука про словниковий склад мови. (Лексикологія)

8.     Розташовані в певному порядку літери. (Алфавіт)

9.     Опис життя і діяльності людини. (Біографія)

10.    Головний член речення, який означає предмет або особу. (Підмет)

11.    Який займенник жіночого роду став спортивним терміном? (Нічия)

12.    Буква без звука. (М’який знак)


Конкурс "Словознавець"
          Назвати десять  іменників (або дієслів), які починаються на одну літеру.



Конкурс "Фольклорознавець"
          Учитель читає першу половину прислів’я, а другу називають учні.

1.     Слово не  горобець, …(вилетить  – не впіймаєш).

2.     Скажи мені, хто твій друг, …(і я скажу, хто ти).

3.     Під лежачий камінь …(вода не тече).

4.     Книга вчить, …(як на світі жить).

5.     Не кажи: "Не вмію", ..(кажи: "Навчуся").

6.     Мудрим ніхто не вродився, …(а навчився).

7.     Хто рано посіє, …(той рано пожне).

8.     Без труда …(нема плода).

9.     Одна голова – добре, …(а дві – краще).

10.  Злагода будує, …(а незгода руйнує).

11.   Дерево міцне корінням, …(а людина – родом і народом).

12.     Хто багато читає, …(той багато знає).

13.     Мудрий не все каже, що знає, …(а дурний не все знає, що каже).

14.    Хто людей питає, …(той і розум має).



Конкурс "Сім цікавих "ЩО"

1.     Що в ліс не веде, а з лісу виводить? (Наука)

2.     Що вчить, як на світі жить? (Книга)

3.     Що робити ніколи не пізно? (Вчитися)

4.     Що за гроші не купиш? (Розум)

5.     Що ранить душу глибше, ніж стріла? (Слово)

6.     Що красить людину? (Добрі діла)

7.     Що насамперед необхідне для щастя? (Розум)



Конкурс "Оратор"

У цьому конкурсі учні демонструють ораторські здібності: яскравість,  виразність мови, конкретність і лаконічність. На підготовку виступу дається 3 хвилини. Потім кожен протягом 1-2 хвилин виступає за запропонованою темою.

Завдання учнями: переконати своїх однокласників у важливості серйозного ставлення до вивчення української мови, тобто зробити рекламу українській мові.

Після виступів визначають кращого оратора.


Конкурс "Редагування"
 Завдання конкурсу: знайти помилки в реченнях, обґрунтувати свою відповідь, вказати, де можливо, варіанти виправлення помилок, звернути увагу на порушення норм милозвучності, наголошення слів.

1. Наша експедиція мандрує по горам і долинам.

2. Іванко пішов за хлібам.

3. На протязі року Іван Петрович написав кілька доповідів.

4. Катруся старша свого брата.

5. Саме краще виступила учениця шостого класу.

6. Петрик зустрів маму в сім годин.

7. Оленка вихвалялася новим пальто, яке їй купила бабуся.

8. Маленький Андрійко мішає сестричці виконувати домашнє завдання.

9. У конкурсі приймали участь всі учні нашого класу.

10. Недбале відношення до навчання.



Конкурс "Мовний аукціон"

Переможцем у конкурсі стає той, хто найбільше назве слів або  висловів.
1. Дібрати антоніми до слів ввічливий – (нечемний), різний – (однаковий), святковий – (буденний), зустріч – (розлука), вправно –  (незграбно), скупий – (щедрий), нерозумний – (тямущий), зламати – (полагодити). 
2. Дібрати синоніми до слова зрозуміти. (Збагнути, втямити, осягнути,  зметикувати, усвідомити, уторопати…).
3. Дібрати синоніми до слова хуртовина. (Хурделиця, віхола, заметіль, завія, сніговій, хуга, завірюха, хуртеча, метелиця…). 
   

    

Немає коментарів:

Дописати коментар